BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 31, 2009

physics or psychic?

Saya benci fizik!!... haha. Kalau anda nak tau perkataan ni lah yang sering disebut oleh pelajar medic (ALM) di Intec. Saya pun sering tertanya-tanya kenapa student medic kena belajar fizik? Tidak masuk di akal. Seumpama pelajar kejuretaraaan ( engineering lah ) belajar subjek biology.

Saya masih ingat ketika hari pertama saya belajar fizik di Intec. Bila lecturer bertanya adakah terdapat sebarang soalan dari pelajar, saya terus mengangkat tangan dan bertanyakan...
" Miss, what does Physic has to do with medicine?"

Kemudian terus lecturer memberi penerangan berjela-jela mengenai fizik kepada kelas saya. Tetapi saya tetap merasakan amat bosan untuk belajar fizik. Saya fikir, habis sahaja SPM, maka saya tidak perlu lagi menyentuh buku fizik. But Things turn 360 degree. why does the world is so unfair?I'm a downtrodden student .

Saya amat tidak selesa dengan soalan fizik. Tetapi, syukur markah fizik saya boleh tahan lah.hehe. Saya tidak tahu bagaimana untuk mengurangkan masalah saya ini

p
/s : entry ini akan di-delete apabila saya secara tiba-tiba jatuh cinta dengan subjek fizik

4 comments:

amirul iman said...

sama juga dengan student sastera yang terpaksa amek subjek sains.

liyana said...

argh...
benci benci
huhu

cikempatbelas said...

aku doakan ko jatuh cinta ngan fizik.
cepat amin kan!!!~

liyana said...

amin....