BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 3, 2008

Malam-malam buta

Apa yang aku nak mengarut kali ni eh? Cuti dah masuk minggu ketiga ni, tapi satu buku pun aku tak sentuh lagi ni. Tak boleh macam ni. Okey Liyana, wake up!! Banyak lagi kerja menanti. Asyik study je. Tak boring ke? Takpe2. Fikir positif. Saya suka study!! (tapi sebenarnya mak aih ).

Ha!! Baru aku teringat pasal semalam. Makin lama penyakit insomnia aku makin teruk. Al-kisahnya, semalam kul 12 dah masuk tidur, tapi x leh terlelap jugak. So, aku pun layan la MP3 aku. Sambil layan lagu sambil menyanyi. Malam2 buta pun memekak lagi. Biar lah, bilik tu aku sorang je guna. Selalunya kalau aku dengar lagu, aku cepat je tidur. Tapi memandangkan penyakit insomnia aku ni dah teruk, dengaq lagu pun x leh tidoq gak.huhu

Dah tu bila cek xtau nak wat apa ( slang utara la plak ), aku pun belek2 la paper The Star yang ada dalam bilik aku tu. Semua section aku baca termasuklah section sport and business yang tak pernah-pernah aku sentuh selama ini. Habis je baca paper tetap x leh tidur gak. Jam pun dah kul 2 pagi.

Tetiba telefon bimbit ku berbunyi ( cewah...ayat skema la plak ). Sapa la pulak antaq message malam2 buta ni. Then aku check la, owh..Farid rupanya ( Farid tu abang angkat aku since form 1 lg )" x tdo lg ke?" tanya beliau. Pas tu aku pun balas la "insomnia". x lama kemudian dia pun balas la "ha3 sian2. Saya tdo dulu la.esok ada class.tata". Cis...x concern betul abang angkat aku sowang nih...biarkan je la.

Ok2...back to the story. Lepas tu aku pun cuba la nak sambung tidoq. Then, bila nak lelap jek. aku terdengar bunyi pelik dari luar. Adus...cuak la plak. Untuk x nak dengar bunyi2 pelik tu, aku pun sumbat la telinga aku ngan earphone. Kononnya x nak dengar bunyi tu la. Tapi, alahai makin kuat la plak.huhu. Disebabkan ke-cuak-an yang sudah mencapai tahap gaban, aku pun cepat2 berangkat ke bilik nenek aku. Masa tu dah pukul 3 pagi. Bila subuh jek aku balik ke bilik aku balik sebab aku tak tahan nenek aku berdengkur kuat sangat.huhu

Itulah arakiannya cerita tuan hamba yang x best pun. Sebenarnya kat Akasia pun aku pernah dengar bunyi2 menyeramkan cam ni gak. Tapi,nanti2 la aku cerita. Ok

Moral of the story : jangan tidur sorang2. Sapa yg dah kawen lain cerita la

6 comments:

aHmAd fArHan BiN aGuSaLiM said...

salam alyk..

ins0mnia?!haha..sian2..dlm bnyk2 meth0d yg ko mentioned utk cube td0, satu jer yg ko ter"missed"..pekate alang2 ko xley nk td0, ko g wat tahajud (kalo ley smayg..ngeh3)..xpon ko mengaji..slalu nyer kalo ko nk wat mende2 baek camni, setan akn kaco ko..i mean bkn menjelma as hantu jembalang spt bunyi2 yg ko dgr tuh..tp mereka akn bergayut di mata anda supaya anda terlelap..

try r..hehehe..aku d0akn ko sembuh r dari ins0mnia ko nih, kang melarat lak kang..tata

liyana said...

satu cadangan yg baik. Nape aku x terpikir eh.ok2...Insya Allah lepas ni aku amalkan...thanx

amirul iman said...

liyana kena tag!

pergi blog aku.

=)

liyana said...

owh adik iman....dah dah wat tag tu

Anonymous said...

oh...
kutuk saya eh
huhuhu

liyana said...

haha...
padan muka
buwekkk