BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 28, 2009

Bola sepak itu kalau kita gelar sukan untuk gay tidak mengapa kan?

Saya tidak pernah sukakan bola sepak. Bagi saya bola sepak itu adalah sukan yang amat bosan. Kerana bola sebiji mahu berkejar-kejaran di sekeliling padang. Kerana bola sebijik mahu dilayangkan kad merah dan kad kuning, kerana bola sebijik mahu diterbalikkan trak polis, mahu dibakar rumah, mahu bikin kecoh di tengah jalan. Argh..ini gara-gara bola sebijik itu la. Itulah yang dinamakan dengan bola sepak.

Adik lelaki saya adalah penyokong kuat bola sepak. Saya pun tidak pernah tahu ideologi bola sepak nya, tidak tahu pasukan mana yang dia sokong, tidak tahu pemain mana yang paling dia suka. Yang saya tahu, jika dia pulang ke rumah, dia sanggup berjaga sampai ke subuh semata-mata mahu menonton bola sepak. Itulah yang dinamakan bola sepak. ( sampai mati saya taknak adik saya jumpa blog ini ) .

Saya akui saya adalah seorang yang tidak tahu apa mengenai bola sepak. Semalam, saya dan adik lelaki saya duduk menonton television dan sudah tentu rancangan yang ditonton kami adalah perlawanan bola sepak antara Barcelona dan Manchestr United, Piala akhir UEFA. Bila sudah bosan, saya mula ingin memecah kesunyian,
" Cristiano Ronaldo tu pakai jersi nombor tujuh kan?" tanya saya memecah kesunyian
"aah" jawab adik saya ringkas
Hebat juga saya. Maknanya saya bukanlah seorang yang tidak tahu apa mengenai bola sepak.
Selang beberapa minit saya cuba bertanya lagi, " league ni europe je kan yang masuk? "
"hmm...Europe jek" jawab adik saya acuh tidak acuh.
Sekali lagi saya merasa bangga. Pandai juga saya mengenai bola sepak walaupun saya tidak pernah sukakan sukan ini. Kemudian, saya kembali menonton television , sedang menonton saya terdengar adik lelaki saya menjerit go Barca!! go Barca!!. Sekarang tibalah masa saya untuk menayakan soalan terakhir untuk membuktikan yang saya memang arif mengenai bola sepak ini. Saya toleh kepadanya dan bertanya

" Barca tu pakai jersi nombor 17 kan?"

22 comments:

Dr. Theorist said...

kantoi gak akhirnya...

liyana said...

huhu..x suka bola

anaklaut said...

"Barca tu pakai jersi nombor berapa?"

:))

crixerity said...

adik kau jawab apa??hehe...


wah..kau minat sastera gak ke?ym aku..boleh ajak borak ni..huhu
*ternampak ketupat cinta..aku pun tengah mengaji buku tu..huhu..dah khatam?

liyana said...

adik aku just jeling kat aku jek pas tu dia smbung tgok bola..hehe..

dah abes baca ketupat cinta..
baru smalam..
bes gila ar..
aku gelak x abes2 baca novel 2..
bes gila novel faisal tehrani ni..
tp crita tu x abes..
smbung ngan musim 2..

ni YM aku : lefestino@yahoo.com

shinichi kudo said...

adakah cite ini benar..?
sakit usus ak gelak..
hahahahaha

liyana said...

usus pun boleh sakit eh?
seummur hidup ni pertama kali aku dngar

Anonymous said...

wei,skati je labelkan bolasepak 2 utk gay ye...
don't blame de game but blame de player la..hahaha = )p

liyana said...

hahaha ( versi ketawa pertama )
klau xde game..xde la player
so blame game jek la

Ark King said...

hahaha....kalu gay dik oi...abis yang abang adik suka main bola tu x gay ke namanya......

best sangat ker ketupat cinta....ader sebut pasal kebesaran ahlul bayt ke..kalu ader alhamdullillah...
dalam tu ader ader menghina sahabat nabi ke contonya muawiyah r.a..kalu ader nauzubillah (tidak layak sungguh mengina sahabat nabi s.a.w...)

liyana said...

haha..
xde la.sesaja jek bubuh gay situ..

yup..
baru abes smlam..
bnyak gak sebut pasal ahlul bait..alhamdulillah
novel ni xda kutuk sahabat nabi..
bnyak gak yang saya belajar..
kelakar pun ada, tambah2 utk watak rosjah tu

shinichi kudo said...

xpernah tgk raja lawak ke..?
ngee~

liyana said...

owho..aku x suka sngt cerita tu

crixerity said...

ohho..aku baca perlahan la..kejap2 kena belek belakang..haha..banyak perkataan tatau..

p/s: kalau ada yang tak elok apa ke, baca je. kita bukan terima bulat2. mana elok amek, buruk buang. analogi senang, tak salah pun kaji bible.

shinichi kudo said...

tu laa..
ko minat AF atau prog nyanyian je..
hehe~

liyana said...

crixerity:
yup2...aku rasa based on apa yg aku faham...xde la benda yg x elok dlam novel tu..
okay jek..x sabar nak tunggu musim 2

shinichi kudo :
hoho..AF pun aku x layan
aku layan nat geo n discovery
hehe

Kicap Manis Media said...

what's the gayest thing on that???? no relation be2n the title n text..l0l!!!!!!

liyana said...

hoho...yup2..
no relation at all..
just wanna mess up things..ngeh3

malayneum said...

muahaha

^-^
kenapa bola sepak ko gelar sukan tuk gay lak??pelik2..
ni yg saye x gemar ni...

Football is about passion

Makan bola,minum bola,tido bola

liyana said...

hoho..
football is about gay..
player gay, penyokong gay..bla..bla..

saja jek bubuh tajuk tu..
kasi gempak je,,
bak kata syadie : tajuk je gempak tp isi ntah pape..huhu

Anonymous said...

permainan bola sepak adalah sebahagian daripada fitrah lelaki yang gemarkan persaingan, bertarung dan menunjukkan kegagahan. Jika disekat, maka pincanglah dunia. Apa maknanya lelaki tanpa pertarungan. Bola sepak adalah salah satu medium pengganti kepada peperangan dalam perlumbaan lelaki mempamerkan kegagahan mereka.

Anonymous said...

permainan bola sepak adalah sebahagian daripada fitrah lelaki yang gemarkan persaingan, bertarung dan menunjukkan kegagahan. Jika disekat, maka pincanglah dunia. Apa maknanya lelaki tanpa pertarungan. Bola sepak adalah salah satu medium pengganti kepada peperangan dalam perlumbaan lelaki mempamerkan kegagahan mereka.