BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 22, 2009

INTEC : di mana bila dicop sebagai Gay adalah perkara normal

Saya tidak mahu menjadi seorang yang terlalu mengikut flow. Bila kawan-kawan saya menggunakan slang KL, saya tetap setia dengan slang utara saya. Bila kawan-kawan saya katakan makanan di Ausmat cafe lebih sedap, saya keras membantah dengan mengatakan sebagai student ALM kita harus menyokong cafe sendiri. Bila kawan-kawan saya kata ada seorang pelajar ALM itu handsome gila, saya tersenyum sinis dan mengatakan " korang buta ke?"

Saya tidak mahu menjadi seorang yang tidak tetap pendirian atau dalam erti kata lain terlalu mengikut keadaan sekeliling. Tetapi saya harus mengiyakan di sini yang kadang kala saya tutut tewas. Sekarang saya lebih selesa bertutur dalam loghat yang saya satu masa dulu saya amat benci. Saya juga makin kerap mengunjungi Ausmat Cafe, walaupun saya rasa saya sedang mengkhianati Kafe ALM ( sorry mak cik indon ). Saya juga sudah melihat seorang pelajar ALM ini daripada vantage point yang berbeza. Menukar impresi saya terhadap beliau daripada " muka macam ni korang kata ensem" kepada "boleh tahan gak eh".

Saya juga tidak mahu menjadi seseorang yang terlalu mengikut flow. Saya ada pendirian saya sendiri dan saya cuba untuk bertahan dengan pendirian itu.

Saya tahu juga dunia makin canggih. Tetapi saya tidak mahu meng-flow dengan kecanggihan itu. Dunia IT juga makin maju. Bila mana setiap perbualan tidak lagi melalui empat mata berdepanan, perkelahian tidak lagi dengan sumpah seranah lisan, dan per-ketawaan tidak lagi secara depan-depan.

Zaman IT (maksud saya chat, sms,YM, blog, fs atau fb ) sedar tak sedar membuatkan cara ketawa itu timbul dalam pelbagai versi. Telah lama saya pehatikan, saya analisis, dan saya perapkan di dalam kepala otak saya. Versi ketawa maya ini memang pelbagai, anda mahu tahu?. Berikut adalah analisis saya :

(1) versi ketawa maya pertama : ha..ha..ha..ha
- digunakan untuk ketawa formal
- digunakan juga apabila perbualan maya telah sampai ke tahap bosan, dan sudah kehabisan idea untuk menyambung bicara
- ketawa terpaksa

(2) versi ketawa maya kedua : he..he..he..he
- tidak banyak beza dengan versi ketawa pertama
- versi ketawa yang jarang digunakan, tetapi tetap terkenal
- digunakan apabila sesuatu lawak itu tidak berapa menjadi

(3) versi ketawa maya ketiga : hik..hik..hik
- ini pun lebih kurang je dengan versi lawak di atas
- bunyi nya seperti ketawa yang diselang-seli dengan batuk
- boleh juga menjadi ketawa yang diselang-seli dengan serangan asma
- digunakan apabila sesuatu bahan lawak itu mencapai tahap 'boleh la...'

(4) versi ketawa maya keempat: kih..kih..kih
- jika anda perhatikan dengan teliti, versi ketawa ini adalah ejaan terbalik kepada versi ketawa ketiga
- saya tidak mendapat banyak info mengenai versi ketawa ini kerana amat jarang berdepan dengannya
- bukan sejenis gelak yang sopan

(5) versi ketawa maya kelima : muahaha
- versi ketawa untuk menyakitkan hati
- digunakan antara dua pihak apabila pihak pertama merasa berjaya menyakitkan hati pihak kedua
- apabila anda menjadi pihak kedua tersebut pasti anda akan merasa sakit hati
- ini pun bukan versi ketawa yang sopan. Anak-anak dara di luar sana dinasihatkan tidak ketawa sebegini bila anda berada di alam realiti

(6) versi ketawa maya keenam : wakaka
- versi ketwa untuk tujuan yang sama ; mengenakan orang
- digunakan apabila pihak pertama merasa berjaya membuat lawak bodoh kepada pihak kedua
- pihak kedua tak ada rasa apa-apa langsung ( betul..percaya lah )

(7) versi ketawa maya ketujuh : ngeh..ngeh..ngeh
- bila mana pihak pertama merasakan dia telah berbuat sesuatu yang jahat di alam maya
- pihak ini tidak mahu pihak kdeua terasa dengan lawak yang dikira boleh menyakitkan hati
- kebiasannya, pihak kedua akan membalas dengan menggunakan versi ketawa pertama ( sila rujuk di atas )

(8)versi ketawa maya kelapan : lalalalala
- saya suka versi ini
- bertujuan untuk menyakitkan hati, tetipa tidak secara direct
- meskipun kelihatan seperti versi menyanyi, tetapi sebenarnya ia adalah versi ketawa yang muncul selepas ayat yang menyakitkan hati di alam maya

(9) versi ketawa kesembilan : kui..kui..kui..
- tidak mahu comment kerana bunyinya seperti bunyi kura-kura



Saya tidak mahu mejadi seseorang yang terlalu mengikut flow. Tetapi saya akui saya telah tewas.
Saya telah amalkan kesemua versi ketawa ini.
Adakah saya seorang yang tidak tetap pendirian?






Nota kaki : tajuk entry ini tidak ada kena-mengena dengan entry ini.

13 comments:

Anonymous said...

kura-kura pun ada bunyi ke?
hahaha (versi ketawa pertama)

liyana said...

ada..ko x perasan ke?
eyh...jap2..
x g solat jumaat ke?
ish3
teruk

Anonymous said...

hek'eleh,tajuk post tue dah style gle da tp isi dye xde kena mengena langsung dgn tajuk..ingtkan ade xposure nama sape yg kne cop 2...hehehe (versi kedua) = )p

aHmAd fArHan BiN aGuSaLiM said...

title posting nih dah wat aku rasa terancam..aku slaku species yg ter-label sbg gay (hahaha) kat intec merasakan berada dalam keadaan yg sgt bahaya...

mujur entry nya takde kena mengena dgn tajuk nye..(ko wat gle ah nana)

**aku bukan gay sbnanye..cuma market kurang utk me-magnet wanita2 di intec kpd aku..maka scara tak lsg, org akan kata aku gay sebab dari skola smpai intec mengadap laki..hahaha..laki pun laki lah**

shinichi kudo said...

ak bru perasan sal bunyi ketawa tu..
ko kaji ek..?
haha

asrihashim said...

ada banyak lagi versi yang belum di-approve.
bila dah approve nnt post lah sekali ye.

liyana said...

asri :
haha..
saja je kasi saspens title tuh
xde pape maksud tersembunyi..
wakaka (versi keenam )

paan :
wah..
ko ni dituduh sbg gay ke?
hahaha ( versi pertama )
kesian betul..

untuk meningkatkan daya magnet ko menarik wanita..
rajin2 lah asah magnet tu(apekah)

bila masa la plak nama aku nana..
ni nama panggilan aku masa kat kem Ampang Pecah tu jek

epul :
tetiba terbit dalam kepala otak
x kaji pun...
huhu

risham :
ada versi ketawa yang lain lagi ke?
cuba la bg cadangan sikit

shinichi kudo said...

siapakah epul..?

liyana said...

epul itu buah epal..

buat2 tanya la plak

Anonymous said...

bes gila ar pos ni..

liyana said...

yolah tu

crixerity said...

lepas habis baca je..
aku terus tertawa di hadapan skrin dengan menggunakan versi baru..
muehehehee...
apa maksud di sebebaliknya??

liyana said...

ketawa versi itu bakal dikaji
dan hasil kajian akan ditulis di kemudian hari
wakaka