BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 28, 2009

mahu baca kisah RoRo,ModMod dan NoNo selanjutnya?

Hari ini hari Sabtu. Bukan nya hari Isnin atau Rabu sebab kalau hari isnin atau rabu pasti saya tidak akan merosakkan retina mata saya dengan menghadap laptop berjam-jam.kenapa isnin dan rabu saja? ke mana hari2 lain? argh..biarkan. Hari ini hari Sabtu jugak. Ada i-code ( apekah? ) di Intec. Terima kasih kepada Idil sebab belanja float sebentar tadi. Kepada A saya tahu anda busy hari ini, tapi apekah daya? ( heh...telenovela lagi ). Terima kasih juga bila anda busy anda masih sempat call saya.

Berbalik kepada kisah tiga makhluk tuhan ini.Ye...ada episod kedua. Apa kamu ingat cerita ini x cool? Sama cool-nya dengan cerita Spa Q yang dah habis.

Tahukah anda bahawa manusia makan menggunakan mulut, unicellular cell "makan" menggunakan surface membrane nya ( apekah lagi? ), dan saya makan mengunakan hati saya. Zreeet ( efek menoreh hati ). Ya!!! ( sambil berdiri, mengangkat tangan dan menjerit ya!! ). Saya makan hati. Untuk siapa yang tidak mengetahui apa itu makan hati, saya syorkan rujuklah buku simpulan bahasa darjah satu punya. Adik perempuan saya ada buku tersebut, kalau anda berminat, sila hubungi saya.

Saya ada persoalan, tetapi bakal muncul di akhir tulisan.

Okay2...ambil popcorn dan tisu anda kerana..

1...
2...
3...
Action !!!

Kisah RoRo, ModMod dan NoNo episod kedua

Hari yang amat panas, suhu mencecah 38 darjah celcius sehingga boleh membuatkan kulit anda terbakar seumpama nugget yang baru diangkat dari kuali. Nono berjalan seorang diri. Dia sudah bosan dengan kehidupannya. Baik RoRo, ModMod mahupun kawan-kawan nya yang lain seperti KoKo, BoBo, FoFo, DagDag dan juga NobNab dirasakan seperti tiada kepentingan apa-apa. NoNo sudah bosan dengan adegan itu dan adegan ini dan adegan demikian dan adegan begitu oleh si ModMod dan RoRo.

Anda tahu apa terjadi kepada ModMod dan RoRo? Mereka menjadi semakin rapat. Argh,, biarkan. NoNo selalu berpesan kepada dirinya sendiri, hidup ini umpama roda, sekejap di atas dan sekejap di bawah. Bila di bawah tidak hairanlah roda itu akan melanggar najis lembu atau bahasa orang kampung saya, cow dung ( betul ke ni? )

NoNo sudah imune melihat kerenah mereka. Kalau ikutkan NoNo..." Hey!! apa susah..aku cari lelaki lain je la". Tapi tidak boleh. NoNo teringat pesanan guru Bahasa Malaysia nye lagi. Hidung kempas kempisnya lah yang membuatkan wajah guru bahasa melayu tersebut sukar lupus dari kotak memori NoNo. Guru tersebut selalu berpesan " Pantang Berundur Sebelum Ajal ".

Jadi, NoNo tidak boleh menyerah kalah. Biarpun melihat telenovela di depan mata tiap-tiap hari, semua itu tidak mempunyai apa-apa significant bagi dirinya.

tetapi, pada suatu hari turning point berlaku dalam diri NoNo apabila ModMOd....
jeng...
jeng...
jeng...

akan bersambung... :)

Hamba ada sedikit keraguan, izinkan hamba bertanya :

adakah anda fikir saya adalah NoNo??

Jika jawapan anda ya, siapa pula ModMOd dan RoRo. Jika jawapan anda tidak, tunggulah sambungan cerita ini di entry seterusnya




17 comments:

Insan berNama said...

Ble nafsu menodai jiwa...Lelaki Menjadi mangsa..

merasa ia x apa...tapi mengundang bala...

'baik' cuba 'dia' hubungkan...'fitna' menjadi bahana.....

mari kembali...kepada Dia...kerna 'dia' telah ditetapkan oleh Dia...sejak 'dia' dan 'dia' punye belum berada...

Akan tetapi...tempat 'dia' dan kita...di sana...tiada akan tahu ke mana...itu lah dia yg kene di usaha...

Bukan nya si 'dia' yg telah Dia tetapkan utk siapa...

liyana said...

thanx for the advice..

bila la semua orng nak paham ni..
ini hanya rekaan @fiction semata-mata
kali ini saya cuba nak berimaginasi..
hanya imaginasi
bukan realiti
ngerti?

Bloppy said...

advise to nono:

stop thinking about guys and continue ur life like a normal person,

why bother jealousing yourself over someone who doesn't even bother about you,

stop staring and start walking,

there's so much more in life you should enjoy rather than poverty-stricken-lovetriangle-story,

just my none-cents :)

hope it helps :P

Saifullah (Dr.Irina Akma) said...

cerita ni cm makin lawak je...

kalau rekaan..then knp perlu teka siapa mereka??bukankah mereka xexist klu cerita ni rekaan??

tp part ni lah yg paling lawak..
NoNo selalu berpesan kepada dirinya sendiri, hidup ini umpama roda, sekejap di atas dan sekejap di bawah. Bila di bawah tidak hairanlah roda itu akan melanggar najis lembu atau bahasa orang kampung saya, cow dung ( betul ke ni? )

nak advice??
hidup ni penuh dgn cabaran(langgar byk jenis najis =P).. jadi,gambateh menghadapinya!!
fighting!!
hahahhahahahha...

Insan berNama said...

tidak kira siapa berpujangga...
ataupun berkata-katA...
manusia dicipta dgn seribu rasa..
cukuplah dgn kata 'siapa'...
seribu makna tercipta...
itulah hebatnya ciptaan...
Allah yang Maha Esa...

liyana said...

bloppy..( siapakah?) :
yes..u r rigt
hope nono will read this
and she'll understand everything

Eka :
haha..
mereka memang x exists..
cuma perwatakan mereka meng-asimilasi orang2 di sekitar aku

Insan bernama :
bagus2...bubuh lah banyak comment lg yek

aHmAd fArHan BiN aGuSaLiM said...

salam alyk...

oleh sebab tuh, xyah nak b0mbard liyana ngn pelbagai speculati0ns + assumption yg maybe lead to mende2 yg tak best..cte nih da best,its just di sebabkan kita pk terlalu jauh, imaginasi ke tahap m0ksya, em0si membutakan mata, memekakkan telinga menjadikan kita prejudice terhadap si author...(sori kalo aku termasuk dlm makhluk dlm class di atas)

yg penting fr0m stori nih, kalo ade m0ral values die, amek..jadikan ped0man..kalo otak kita tak brape nak genius-dan xdpt nk pk kan m0ral values nyer..maka jgn wat andaian sesedap oren kpd sesape...

maka..kurangkan k0ntroversi, tingkatkan prestasi..

p/s:tak nak jadi bias..s0, aku bukan nk menangkan sesape..dan tak salahkan sesape..(sebab cte nih kan fiction lor..)..pesan aku utk diri sendiri-dgn asbab org len dpt taufik dan hidayah Allah, ialah sayangi lah kwn k0rg kalo k0rg nak diri di sayangi kwn..

thx 4 d st0ri sis(at least aku learn sumtink fr0m stori ko nih liyana..seyes tak tp0)

salam...

peminat rahsia mu said...

saya tahu siapa itu nono,roro dan modmod

liyana said...

paan :

penat jari-jemari ko menaip panjang2 eh..hehe
pape pun..really appreciate that..
betul ckap ko..
jgan wat pape andaian kpd author ( aku la ).
xpe2..aku dah lama maafkan ko klau ko tetiba jek masuk dlam golongan makhluk tersebut..
n..thanx gak coz ko dah learnt sumethink from my post

peminat rahsia mu???? :
haih..
ni sapa la plak

Dr. Theorist said...

tidak! saya fikir anda ialah ModMod...

liyana said...

owh tidak..
saya mengalami kecelaruan jantina
help2

Ku bukan modmod, roro @ non said...

Dharapkn cte nie bnar2 hanyalah fiction smata2. If not, lg banyak kontroversi akan timbul. Kalau cte ni btol, xpyhlah smpai nak sebarkan kt 1 dunia, settle sndri2 la. To nono, cmonlah.. Kumbang bkn sekor.. Modmod mmg ske kat ko k? Kalau ye, takpelah. Kalau x, kesianlah kat modmod n roro.. To roro, kalau nak bmesra2an, jgn bwat dpn nono eh? To modmod, ko kna bgtau jelas2 sape y ko ske. Kalau ske kat aku, ckp je ( tp jgn budget hot plak). Mule2, aku mcm xske jugk kat roro, tapi lame2 mcm menyampah la plak dgn nono tue.. Hrp2 tiade pihak y tsinggung atau tsadung dgn kate2 aku nie..

liyana said...

wokeh dokeh..
nnt kan episod finale selepas ini yak

Aku MOmo..watak baru said...

Sye sdh merujuk kpd bku trsebot.mkn mggnkn hati?jadi adkh i2 brmaksud bkn manusia?n kalau anda btol2 manusia maka gunaknlah mulut sbeknye tok mkn..dan mak sye slalu ckp tidak baik mkn organ dlmn.wlpn mngandungi byk kandungan darah ttp ad effect tok otak anda.ok bye bye.sye xnk tls pjg2 mcm paan.

liyana said...

makan hati la sayang
bukannya makan menggunakn hati..
abstrak sikit.. think out of the box

Zaki Marsoha said...

cter ni lg bez klu tmbh wtk2 yg psiko mcm jigsaw killer ke..

bru bez dowh..

ko wat la,nono kna tgkp pas2 jigsaw killer bg hint kat modmod suro crik nono..klu xdpt,nono mti..

ble nono da mti,xkn ade lg owg yg jeles..
biarkan modmod n roro hdup bhagia..ha3..smat gak idea ak an..

xpun,ko msuk an wtk upin ipin ke,ok gak..comey sket:P

liyana said...

good idea..
pas tu tambah plak
nono kena kejar nagn T-rex..
pas 2 dia idup balik..
sbb ada scientist recycle dia nye stem cell
n hasilkan lebih bnyak clone nono..
nono ni huru-harakan hidup modmod n roro lg
hak2..