BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 20, 2009

anak kecil main api

Assalamualaikum anak-anak Malaysia

Hari ini hari kita
kau dan aku
melangkah ke dunia baru
dunia baru dunia bebas
bebas dari pemikiran mereka

kau dan aku
kenapa tidak aku sahaja?
kenapa bukan engkau sahaja?
dan kenapa mereka dibiarkan begitu sahaja?

Kau bertanya pada aku
ada apa pada negara?
Aku dan kau
Aku, kau dan tidak sama sekali mereka
Soalnya wujudkah negara tanpa kita?
kenapa terlalu taksub dengan bangsa?
Kenapa tidak didahulukan agama?
Argh...
Omong-omong kosong orang yang bermimpi siang hari

Kau dan aku
Kau,aku dan bukan mereka
Kerana bumi ini hanya milik kau dan aku
Kerana kau dan aku
Takkan hilang di dunia ini

Wasalam

Nur Liyana Rosli
20 march 2009 - 7.53 pm ( Pulangnya petualang dari kejauhan )

9 comments:

syazana shahar said...

saya gagal.
(gedebuk jatuh!)

liyana said...

kuat gila bunyi gedebuk tu..
nangka busuk ke?
hehehe

Amirul said...

haha.. ni ape?
smgt btn ke??
bkesan la ye btn tu kt ko..?
hakhak..

liyana said...

agak ar...
setakat ni berkesan la..
kena brainwash gila2...
cam nak lunyai je otak aku
huhu

Anonymous said...

brainwash??!!
adakah ini btol?!

aku bknla sorg yg pro-gov n bknla pro-oppose..

tp..

bgku...

btn..

adlh..

satu madah n medium utk mnyedarkan kita semua tntg..

tntg ape liyana oii??

ttg sej ngara kite..
ttg undang2 yg msti-ang,org2 yg bg komen 2,aku,kwn2 aku,kwn2 ko,parents kite,cucu cicit kite nti n sume rkyt m'sia-ikuti b'sme..
ttg isu2 smasa..
ttg pnyangak yg ingin jtuhkn ngara ni..

mskipown kite x puas ati dgn certain isues,gunekn la channel yg btol..
like..our MP,our vote n etc..

leave d politic thing n do d rite thing..
take me as an example..
i'm not on both sides but i'm taking a neutral stance..

sbb ape? "tiada model prti politik smpurna d'dunia ni..
sorg individu xkn dpt m'muaskn k'inginan sume phak..

Anonymous said...

eh!!

bknnye prihatin akn dirimu..

tp..

prihatin akn ngaranya..

MALAYSIA BOLEH!!!

renung2knlah ayt ni..
d purpose of btn is emphasizing on d importance of state/ngara..
contrary 2 wat others alwaz say..
it's not based on any political ideology,at least 4 me..
sbb..kite prlu sokong pape dsar gov yg memerintah..
kalo lah one day,prubahan politik berlaku,kite ttp sokong sape2 yg m'tdbir tnh air kite..kerna 2 dh jd akauntabiliti n responsibiliti kite,as MALAYSIAN..

MALAYSIA BOLEH!!
skali lg..
:)

Anonymous said...

aku ni.. bru arini jngok2 blok ini..
blok 2 slh eja kn?

mcm ang gak..
believe..
B-E-L-I-E-V-E..
bkn belive..
adkh anda sdar? aku bru sdar...
hahahahahahaha..

liyana said...

sesapa jek la...:


okay..
pasal salah eja tu
saya baru perasan
thanx sebab gtau

erm...
lg satu
xyah la nak nasihat orang sambil selindung2
cakap ( dalam konteks ini menulis ) senang la...
boleh saya tahu siapa anda?

Saya rakyat malaysia
prihatin dengan negara saya...
negara kita negara demokrasi
selagi tidak bercanggah dengan perlembagaan
tidak salah untuk saya beri pandangan saya.

liyana said...

dan,,
lagi satu
pernah x anda mentafsir sajak?
apa yg anda fahami,, x mungkin sama dengan apa yg saya nak cuba sampaikan...
dan x mungkin juga sama dengan apa yg orang lain faham

renung2 kan dan selamat beramal