BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 21, 2009

5 hari di BTN...

hari pertama - 16/3/2009
Bertolak dari akasia pukul 2.00 petang. Letih balik dari kem kepimpinan kat Ampang Pecah pun x hilang lagi, kena g BTN plak.huhuhu. Okay, pikir positif. Sampai kat sana dalam pukul 4. Terus dibahagi kepada 8 kumpulan. Saya dalam kumpulan pertama. Bak kata fasi, En Tuah, kumpulan saya ni adalah kumpulan isitimewa....kesemua ahli adalah melayu. Malam pula dengar pembentangan kertas kerja. Pukul 12 malam baru tidur

Hari kedua - 17/3/2009
Hari kedua, pukul 5 pagi dah bangun. Pergi kuliah Subuh. Satu hari suntuk dengar ceramah jek sampai la malam. Tak tahu la berapa kali saya tertido. Duduk depan sekali pun leh tertido. Ish3. Malam pula main2 game. Ala...standard la pergi memana kem pun mesti wat aktiviti cam ni

Hari ketiga - 18/3/2009
LDK bermula, memang kena brainwash gila2 ar. Tapi bagus gak. Anjak pemikiran ke paradigma yang lain ( ceh...ayat skema la plak). Belajar mengenai negara n banyak bincang isu sensitif. Terlalu bnyak. Tapi x boleh tulis di sini. Akta rahsia kerajaan.Saya ingat lg, saya berdebat dengan fasi mengenai satu isu ni. Saya rasa seumur hidup saya, ini adalah pertama kali saya "bertekak" dengan orang yang sebaya dengan bapa saya. Sangat tidak berpuas hati ngan isu ini. Sehingga sepanjang malam saya menjadi sangat moody. Sebelah petang pulak, buat penjelajahan ke hutan. Menikmati keindahan flora. Cewah...

Hari keempat -19/3/2009
LDK bersambung. Dari pagi sampai la petang. Bebrapa kali argue dengan fasi. Beberapa kali jugak saya terlepas cakap mengenai ideologi politik saya. Argh...biarkan. Saya cakap benda yang betul. Bukannya mereka-reka cerita. SEbelah malam pulak...buat game sikit2, n persembahan lagu patriotik. Kelakar gila la. Anuar nyanyi "sedap" gila. Razeen nyanyi sambil baling sweater dia, seb baik x bukak semua baju .ish3. Syed buat persembahan jerit2, Syida plak nangis2. Rafi baca sajak. Zaki nyanyi smpai suara pecah.wakaka. Syadie buat laungan kemerdekaan...bla3...bnyak la. yg penting, group aku menang. Dapat juara peringkat negara. Yay2

Hari Kelima - 20/3/2009
Last day, buat ujian etc etc. N kul 12 dah leh balik. Best la



Kesimpulannya
- BTN ni best la
- jumpa ramai kawan baru esp dak2 archi
- rasa pemikiran jadi matang..matang sngat2
- n tetiba je terpikir.. bakat saya dalam bidang perubatan atau undang2?... lupakan..dah x leh patah balik...teruskan je ngan bidang ni.

11 comments:

Dr. Theorist said...

eh, x cite ke tang seorang nenek tu yg perasan giler suara dia sedap? hehe...

liyana said...

heh..
ni fakta
nenek mmang suara sedap
wakaka
jgan jeles eh
hehehe

Anonymous said...

uikz??
jgn main2 dgn nenek 2 tau....dia dpt masok iklan ubat gigi dgn pravin ats pentas....hahaha....
*frankly,it's a rare sight 2 see pravin smiling....* = )p

Anonymous said...

hye...i'm back again..

ang d'brainwash??
erm..
aku la org yg bg komen kt poem ang td 2..
act,aku x bce pon poem 2..
aku xsuke n bnci pd poem..

aku hny komen pd komen2 yg kwn2 ang bg..dpa kata kne brainwash..

btn..

bkn tmpt brainwash..

ia..

tmpt m'mupuk smgt ptriotisme kite..

tmpt kite b'satu as MALAYSIANS..

tmpt kite b'gmbira..

tmpt kite taw sal isu2 smasa..

tmpt kite mkn free,6 kali s'ari..

tmpt kite dgr cramah..

n..

bg certain people like......

ianya tmpt kite argue dgn org yg lg tua dr kite sal ngara ni..

ISH ISH ISH....

yg mude disayangi..
yg tua dihormati..

sekian, trime kasih..

syazana shahar said...

- n tetiba je terpikir.. bakat saya dalam bidang perubatan atau undang2?... lupakan..dah x leh patah balik...teruskan je ngan bidang ni.


hah!! kecewakah anda?
'tett! mungkin nana salah! sebab dari dulu memang dia nak jadi Dr.'

ouh.
atas sebab inikah bufday wish saya lambat? hoho.
kalau sebab ni. anda sudah 3 abad lamanya saya maafkan! ahaha. padahal idop tak sampai 2abad pon!! xp

liyana said...

the times aka asri :
argh,,
malu naik atas pentas
suma orng tgok aku
huhu..
xpe2...senyuman aku paling manis
bangga ar
haha

rakyat malaysia yg prihatin?
ko pergi BTN gak ke baru2 ni?

nana :
wa...
yana betul2 lupa
masa tu ngah kem
x ingat
huhuhu..
wa..mintak ampun nana
haha

amirul iman said...

tak sabar! tak sabar! hahaha.

anuar rahmat said...

manis ke?

errrrrr


bolehlaaaaaa.....

liyana said...

amirul iman :
heh??
x sabar..
sabar2 la..
nnt dah kena brainwash gila2..
baru ko tau
huahuahauhaua

nuwa :
tau la ko jeles
aku dpt naik pentas sbb menang
senyuman paling menawan
hehe

p/s : jika ko fikirkan ko boleh, ko pasti boleh melakukan..wakaka

Zaki Marsoha said...

delete nme aku dowh..ha3..sgan tul:P

liyana said...

hek eleh
ngade2..
dah betul
nk wat cane