BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 5, 2009

alang-alang nak ngupat kan, ngupat je la

Pernah anda dengar lelaki mengupat? Saya berani katakan di sini bahawa lelaki lebih pandai bergosip berbanding perempuan. Ada sahaja yang mahu ditokok tambah. Yang fakta diautakan, yang auta bertambah-tambah menjadi auta.

Saya bukan seorang yang sexist atau feminist. Maaf. Saya sangat bencikan kedua-dua perkataan itu. Kerana dua-dua perkataan itulah wujud organisasi entah apa-apa yang kononya mahu membela hak wanita. Kerana perkataan itu jugalah, lagu seksis daripada Anita Sarawak menjadi popular ( apakah?) dan kerana perkataan itu jugalah jurang antara dua jantina menjadi semakin renggang.

Tapi mulut orang memang tidak boleh dijaga bukan. Kalau saya diberi kuasa, mahu sahaja saya ambil pita pelekat lantas lekatkan di mulut mereka. Itu tidak terlalu ekstrim bukan? Bagaimana pula jika saya ambil beberapa biji cili padi, tumbuk halus-halus dengan lesung batu, perah sedikit asam limau, eyh bukan-bukan!! saya bukan mahu buat sambal belacan. Simpang malaikat 44. Saya mahu sumbat cili tumbuk itu dalam mulut-mulut mereka. Ekstrim bukan? Tapi atas sebab apa ya? hmm...saya sendiri kurang pasti.

cerita, bila disebarkan dari mulut ke mulut ada banyak tokok tambahnya. Tak percaya? Biar saya bagi contoh

orang pertama bercerita :
"Tadi aku nampak anak dara si Maimunah tu duduk sembang ngan sorang lelaki kat taman"

cerita orang kedua yang didengari dari orang pertama :
"tu ha!! anak dara Maimunah janda tu duduk berkepit dengan laki mana ntah kat taman tadi. Amboi..duduk rapat-rapat tak mau berenggang aih"

cerita orang ketiga yang didengari dari orang kedua :
"dah la duduk rapat-rapat, tergelak sana, tersengih sini. Naik geli aku tengok. Siap lentok kepala atas bahu."

cerita orang keempat yang didengari dari orang ketiga :
"tau tak ni, si Tijah cerita yang anak si Maimunah tu dok buat maksiat kat taman. Malu sungguh aih. Depa ni tak sedaq ke?Panaih aih...Tak tau mana nak letak muka ni"

cerita tokok tambah yang paling ekstreme
huh!! tak lama lagi tu nak beromen la tu, tau-tau saja perut dah kembung ke depan.




Sekarang anda beritahu saya, bagaimana kalau anda berada di tempat perempuan yang menjadi mangsa gosip itu?

3 comments:

Dr. Theorist said...

Agak2 ah, kalau kita yg buat, memang haram. Tapi kalau diorang nak buat, no problem.

Lain kali, bila nak berdua-duaan, pakai jubah hitam, siap dengan muka dikatup. Alah, cam nak pi beli CD blue dulu lah... XP

crixerity said...

mengupat?tak pernah dengar...

liyana said...

razeen :
ala..klau pakai jubah hitam x best la..haha..gurau2..

crixerity :
well...sepatutnya mengumpat. tp xpe la..no big deal pun