BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 16, 2009

tag - 15 random things about me

permintaan khas dari paah sempena keberangkatan beliau meninggalkan intec. Yes, paah my ausmat 20 friend.. i'll miss you

15 perkara rawak mengenai saya :

1. hmm...dari mana patut saya mulakan. Okay. Nama saya Nur Liyana binti Rosli. Maksudnya, cahaya kelembutan. Okay, nak gelak ke nak ketawa silakan. Saya tahu saya bukan jenis seorang yang lemah lembut atau sopan santun. Sedang cuba untuk memperbaiki diri untuk menjadi seorang yang lebih lemah lembut, walaupun diakui kadang kala hanya hangat-hangat tahi ayam.

2. seorang yang rabun jauh dan sepatutnya memakai cermin mata. Tapi saya tak suka. Kenapa? sebab nampak macam baik sangat. Tak suka okay. owh yeah...power pun sudah naik sebab hari-hari mengadap laptop 24 jam. Minggu lepas saya pergi periksa mata saya, dan power mata saya sekarang adalah 275..huhu

3. Alah terhadap kucing, habuk, asap rokok, sampah dan rumah yang berselerak. Tangan saya ini jenis yang amat gatal untuk mengemas. Segalanya harus nampak kemas dan teratur. Baju dalam almari perlu tersusun rapi, buku haruslah disusun mengikut saiz juga, bilik disapu tiap-tiap hari,cadar katil perlulah sentiasa tegang. Cerewet bukan?

4. sedang belajar untuk bermain gitar. Belajar secara online. Curi-curi guna gitar fahmi sementara cuti sekolah beliau masih belum bermula.Saya tahu lagha. Tapi saya suka.

5. Sangat takutkan lipas. Saya boleh menjerit-jerit ketakutan apabila melihat kelibat makhluk hitam itu.

6. cinta pertama saya adalah ketika saya berusia 15 tahun. Siapa dia, di mana dia sedang belajar, nama dia...owh..cerita lama. Zaman budak-budak sekolah dulu. Cinta hingusan. Tak menyumbang apa-apa pun terhadap pembangunan agama, bangsa dan negara. Harus dilupakan sahaja.

7. ketika berusia 16 tahun, mendapat tawaran untuk program pertukaran pelajar ke Italy selama 3 bulan. Atas sebab-sebab tertentu dan mungkin ingin menumpukan pelajaran dalam SPM, terpaksa menolak tawaran itu. Agak sedih sebenarnya. Hey...life must go on right??

8. Bukan seorang pemandu kereta yang baik. Sudah 2 kali kemalangan. Yang pertama, terlanggar pagar rumah dan yang kedua terlanggar motor. Macam mana boleh dapat lesen pun saya tidak tahu.

9. Bekas penolong ketua pengawas sekolah...hehehehe

10. mahu belajar sign language

11. saya suka bercakap sorang-sorang. Kadang kala saya bayangkan ada 2 identiti berbeza dalam diri saya. Yang pertama adalah jenis lemah lembut, dan yang satu lagi adalah jenis gila-gila

12. suka buli nabilah. Kadang-kadang tarik rambut dia, picit hidung dia, cubit pipi dia. Tapi tak boleh buat lebih-lebih. Nanti dia akan buat lebih teruk dari apa yang saya buat pada dia.

13. Cita-cita sebenar saya bukanlah untuk menjadi seorang doktor mahupun peguam. Saya sebenarnya mahu menjadi pengarah filem. Lagha bukan? jadi, saya tolak ke tepi. Tetapi itu tidak bermasud saya tidak akan berusaha untuk mencapai cita-cita ini.

14. Doakan saya semoga mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan baru-baru ini. Saya sangat risau sebenarnya.

15. Saya sangat sayangkan diri saya, keluarga saya dan orang-orang di sekeliling saya. Saya sedang cuba untuk memperbaiki diri, untuk menjadi manusia yang lebih baik daripada semalam. Saya tahu tugas ini bukan mudah, banyak godaan di sana sini. Saya tahu apa matlamat hidup saya, dan saya cuba untuk mencapai nya. Saya mahu menjadi wanita solehah, isteri mithali suatu hari nanti dan seorang yang berjaya dunia dan akhirat. Insya Allah




p/s : to paah...sebenarnya saya x layan sangat benda2 tag ni..but for you, i'll do anything. Semoga mendapat keputusan cemerlang dan kemudian fly ke aussie bulan February ini. Good luck farah!!

2 comments:

Ahmad Azizi Jamaludin said...

eleh...power 275 je...
sy 2000 xkisah pn..ahaha~

liyana said...

haha...275 tu pun tinggi tu..
x suka la nak pkai spek..
t dah kerja nak operate laser mata..hoho