BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 21, 2010

Apa itu?

Owh. Sudah lama blog ini tidak ber-update. Sarang labah-labah penuh di sana sini. Maafkan saya jikalau anda semua bertandang ke blog ini. Sunyi sepi, bosan, bosan, bosan bukan. Saya sedang mengalami sindom pra-peperiksaan. Jadi anda faham-faham lah kenapa situasi ini menimpa saya.


Sebenarnya banyak perkara yang berlaku sepanjang tempoh hampir 3 minggu saya tidak meng-update blog ini. Owh ya. Kali ini jam biologi saya masih dalam keadaan elok. Tidak lagi jatuh terhempas dari altitude 5000m seperti tempoh-tempoh pra-peperiksaan sebelum ini. Terima kasih kepada diri sendiri kerana berjaya untuk tidak lagi bangun tengah-tengah malam untuk study.

Sebenarnya tiada apa-apa isu untuk dibangkitkan kali ini. Otak saya bertukar-tukar fokus daripada doppler effect, pusing 10 darjah kepada formation of star, pusing lagi 15 darjah kepada iodination of propana, pusing lagi 130 darjah kepada photosynthesis etc etc etc ETC. Kadang kala saya berharap agar otak saya masih dalam keadaan sihat, berharap, ber HARAP. Juga, kadang kala saya terasa amat risau dengan keadaan kesihatan mental saya. Bila tinggal berseorangan di akasia selama seminggu, ditemani buku-buku yang bertimbun, lipas-lipas yang berkeliaran di sekeliling laman boleh membuatkan anda tidak menjadi diri sendiri. Bercakap sorang-sorang, itu normal. Menari di depan cermin, lompat ke kanan, lompat ke kiri, itu juga normal. Menyapu bilik anda 3 kali sehari. mengemop lantai tiap-tiap hari itu juga adalah normal.

Cepat lah masa berlalu. Saya dah tak sabar nak tinggalkan Intec dan mulakan hidup baru. Jauh dari bumi Malaysia.